مقالات

  • Home
  • مقالات
  • 6 نوع فناوری که در آینده در صنعت ساخت و ساز استفاده خواهد شد

6 نوع فناوری که در آینده در صنعت ساخت و ساز استفاده خواهد شد.

6 فناوری ساخت و ساز

1)

نرم افزار جمع آوری داده
برنامه‌های جمع‌آوری داده‌ها به شرکت‌های ساختمانی کمک می‌کنند تا اطلاعات را سریع‌تر، دقیق‌تر و با کیفیت‌تر از محل پروژه جمع‌آوری کنند.

2)

پهپاد
آنها می توانند بررسی سایت را با سرعت و دقت بیشتری نسبت به خدمه روی زمین انـجام دهنـد و ارزان تر از تصویربـرداری هوایـی هستند.

3)

مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM)
BIM (بیم)، یک پروسه هوشمندسازی بر پایه مدل سازی سه بعدی است که به شما امکان ایجاد و مدیریـت پروژه هـای ساختمـانی و زیرسـاخت را با سـرعت بیشتر، اقتصادی تر و با تاثیـر منفی محیط زیستی کمتر می دهد.

4)

واقعیت مجازی و ابزارهای پوشیدنی
فناوری واقعیت مجازی اغلب در کنار BIM به کار گرفته می شود تا به درک بهتر پروژه های پیچیده کمک کند. این فناوری می تواند به تیم شمـا یا به مشتـری یک ایـده ی بـسیار واقع گرایانه تر از چیـزی که پروژه پس از اتمام خواهد بود بدهد.

5)

پرینتر سه بعدی
پرینت سه بعدی به عنوان یک فناوری ساخت و ساز پتانسیل ایجاد تغییر در منابع مواد را دارد. برای سـاخت پیش ساخـته ها می توان مـواد مربوط به یک پروژه را چـاپ و سپس به محل کار منتقـل کرد چون بلافاصله برای استفاده آماده می شود.

6)

هوش مصنوعی (AI)
صنعت ساخت و ساز در حال حاضر شاهد استفاده از هوش مصنوعی در سایت های کارگاهی با استفاده از ربات ها برای انجام کارهایی مانند آجرچینی و تجهیزات خود گردانی است که می توانند کارها را بدون نیاز به دخالت انسان انجام داده و به پایان برسانند. هوش مصنوعی می تواند از طریق افزایش ایمنی، بهبود گردش کار و انجام سریعتر و بهتر کارها برای پروژه های ساختمانی سودمند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با سلام خدمت شما ممنون که از سایت ما بازدید می کنید….